Mijn leven tijdens Carnaval! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu Mijn leven tijdens Carnaval! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu

Mijn leven tijdens Carnaval!

Blijf op de hoogte en volg Jamie

08 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Zo weer een blog van mij! Ik loop nogal achter dus zal vandaag een blog typen van de carnaval en dan komt volgende week de blog over het bezoek van papa, opa en oma!!

Zondag waren we dus naar kindercarnaval geweest. Daarom hadden wij maandag lekker een dagje vrij van stage. Hier hebben we goed gebruik van gemaakt. Ellen, Lilian, Alexandera zijn naar Mambo beach gereden. Hier hebben we de hele middag op het strand gelegen, boekje gelezen en Lilian heeft aan haar verslag gewerkt. Daar nog een hapje en een drankje gedaan en toen zijn we goed verkleurd naar huis gegaan.

Dinsdag moesten we weer gewoon naar stage. 's Middags zijn Ellen, Hanneke en ik naar de 'drijvende' markt gegaan. gewoon een normale markt maar dan staan de kraampjes langs de waterkant, dus niet in het water. Hier hebben we voor weinig geld lekker veel fruit gehaald. Al die mannen stonden tegen je te schreeuwen dat je daar moest kopen enzo. Dus het was nogal lastig om te kiezen waar we ons fruit gingen halen. Thuis lekker ons fruit op! Na het eten heb ik nog een watergevecht met Hanneke gehad. Het begon met een paar druppels, maar als snel kwamen er emmers water en stond de douchekop te sproeien. Na een erg lang en waterig gevecht, hebben we het bijgelegd. Heel de vloer stond blank, dus na het dweilen en schoonmaken was ook vanavond het huis weer brandschoon.

Woensdag moest er ook stagegelopen worden, vandaag heb ik alle Cito scores ingevuld. Wat een verschil met de Nederlandse scores! Woensdagmiddag hebben we de boodschappen gedaan, aan school gewerkt en mijn kamer opgeruimd. Een rustig dagje dus.

Donderdagmiddag na stage ben ik met mijn klas en mentor naar het strand geweest. Wat een gezellige middag heb ik gehad. Eerst hebben we broodje hotdog gemaakt voor de kids. Een broodje hotdog is hier: broodje, worst, zuurkool, frietjes-chips,mayo, ketchup en salsasaus!
Na het eten gingen de kinderen lekker zwemmen en ik lag heerlijk met mijn jurkje en zonnebril van de zon te genieten, totdat.... De kinderen bedacht hadden om met z'n allen de juffrouw in het water te gooien!! Daar lag ik dan met mijn kleren, sieraden en zonnebril op in het water. Ben natuurlijk nog een paar keer onderwater gegooid en geduwd, voordat ik eruit kon. Daarna nog een uurtje met de kids gezwommen (kinderen onder geduwd en door de kids gesopt worden). Om half 6 werd iedereen opgehaald en toen ik thuis kwam, hadden Ellen en Sanne al gekookt, SUPER LIEF! Snel eten, douchen en omkleden, want we gingen cocktails drinken

Vandaag hadden we lekker een vrije dag en zijn we naar het strand geweest. 's Avonds hebben we pannenkoeken gebakken. De laatste vrijdag van de maand is er bij Kokomo altijd een Full moon feest. Dus ook daar zijn wij heen geweest. Wat is dat een gaaf feestje. We hebben staan dansen onder de sterrenhemel, op blote voeten, op het strand met een gave dj. Tot slot was er ook nog een prachtige vuurwerkshow!! Het was een feestje om nooit te vergeten. Het enige dat ik miste was de carnavalsmuziek, het was nl de carnavalseditie.

Zaterdag heb ik samen met Ellen mijn eerste wie is de mol aflevering gekeken. Iedereen hier in huis is er gek op en ik had het nog nooit gezien. Na vandaag was ik ook verkocht en zal ik iedere week mee gaan kijken. Ik heb nog met papa en mama geskypt die de voorbereidingen aan het treffen waren voor een carnavalsavond. Leuk om te zien hoe papa's zich aan het schminken was. Ook even met mama bij gekletst en toen ik wilde ophangen, kwamen net Daniel , Monique en Jack binnen, dus daar heb ik even naar kunnen zwaaien!! Was leuk jullie even te zien op Skype:D!

Zondag zijn we naar de grote optocht geweest. Deze zou om 10 uur beginnen aan de andere kant van de stad. Uit ervaring wisten we dat het wel even kon duren voor ze er waren, dus om half twee zijn we naar het plein gereden. Maar dit zal Curaçao niet zijn geweest als ze op tijd waren. Dus na lang wachten zijn we maar wat gaan drinken. Toen we terugkwamen was er nog steeds niks, dus een rondje gelopen, weer niks. En wij maar wachten en wachten. Om zes uur 's avonds kwam eindelijk de eerste auto! Het was een optocht met veel mooi verkleden de mensen, de wagens zijn in Brabant toch een stuk mooier. Toch was het wel een gezellige dag op het plein maar het duurde te lang.

Maandag zijn Sanne, Ellen en ik naar Casabou gereden. Een prachtig strand, het zand was nog witter dan wit en de zee blauwer dan blauw! Ik heb mijn ogen uitgekeken ook heb ik mijn onderwatercamera uitgeprobeerd onderwater. De foto's zullen ook volgende week komen! Het was een erg warme dag dus ik heb lekker veel gezwommen en genoten van de zon. Met een boek in mijn hand heb ik aan mijn kleurtje gewerkt, want mama komt eraan en het zal toch erg zijn als die bruiner is dan ik;) Thuis aangekomen wilde ik lekker nasi gaan maken, maar wat bleek: De gas is weeeeeeer op! Er is hier iedere week wel weer iets, dus moesten we weer verplicht uiteten. Wat vonden we dat erg;) We hadden met Alexandra geregeld dat die het huis zou versieren , zodat als we na 12 uur thuis kwamen dat het voor Ellen versierd was. Na het eten en hebben we een cocktail gedronken op Ellen haar verjaardag, daarna zijn we gaan dobbelen bij de tijd! Hier was het twaalf uur en hebben we gezongen! We hadden met dobbelen alle drankjes gratis , ik moet zeggen dan smaken ze het beste! Ellen had voor haar verjaardag een shotjescocktail gehad! Om 1 uur zijn we lekker naar huis gegaan en was Ellen verrast!

De verjaardag van Ellen en mijn avonturen met papa komen in de volgende blog, maar nu ga ik lekker eten en aan het zwembad liggen!!

PS nogmaals bedankt voor alle lieve reacties op mijn blog, het is fijn om te lezen dat jullie het zo leuk vinden om mee te lezen!!

EEN DIKKE KUS VOOR JULLIE ALLEMAAL VANUIT HIER!

  • 08 Maart 2014 - 20:12

    Saskia:

    We kunnen niet wachten al die witte stranden te komen bekijken! En jij ben zeker en vast het bruinst van ons allemaal! Tot gauw! Nu lekker genieten met papa en opa en oma! Doe ze de groeten! Tot snel!

  • 09 Maart 2014 - 12:47

    Monique:

    Hoi Jamie,
    Wat heb jij toch een "zwaar" leven op Curacao!! Dat wordt straks zeker afkicken, maar voorlopig hoef je daar nog niet aan te denken. Nog veel plezier met papa, opa en oma doe ze van mij ook maar de groeten. XXX

  • 09 Maart 2014 - 13:24

    Carla:

    Heerlijk om steeds weer je blogs te lezen. Kijk steeds weer uit naar de volgende, nu natuurlijk helemaal! Have fun met papa, opa en oma! X

  • 09 Maart 2014 - 19:18

    Karin:

    Hoi jamie
    eindelijk gevonden hoe ik je riesverslag kon lezen
    maar zo te zien heb jeeen supertijd daar geniet er lekker van
    groetjes de kortjes

  • 09 Maart 2014 - 21:32

    Anja:

    Hoi Jamie,
    De optocht is dus 8 uur later gestart!! dan valt een dongens kwartierke nog wel mee haha. Carnaval vieren op de antillen is toch ook weer een belevenis, lekker in de zon met een cocktail, heerlijk....
    Tot het volgende blog, groeten aan papa, opa en oma.
    x

  • 10 Maart 2014 - 08:46

    Ellen:

    lieve schat, ik kan niet wachten om al die leuke plaatsen ook te zien waar je over schrijft. nog 3 weken en dan zie ik je weer......xxxx

  • 10 Maart 2014 - 16:05

    Thea:

    Hoi Jamie,

    Wat een leuk verhaal weer, zo te lezen maak jij daar echt van alles mee.
    Dat gas gaat wel een rode draad worden door heel je stage denk ik ;-)

    Trouwens ook wel typisch dat alle kinderen over de hele wereld het een sport vinden om de juf in het water te gooien.

    In afwachting van je volgende blog........

    Gr. thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Jamie

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 17021

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 02 Februari 2018

Tanzania 2017

04 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: