Oeps! Toen was de vakantie alweer voorbij. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu Oeps! Toen was de vakantie alweer voorbij. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu

Oeps! Toen was de vakantie alweer voorbij.

Blijf op de hoogte en volg Jamie

10 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

OEPS! Toen was het ineens alweer een maand geleden dat mama en Saskia naar huis zijn gegaan en dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Woow, wat gaat de tijd toch snel! Ik heb ondertussen alweer bijna drie weken vakantie gehad, waarin ik ook vaak naar het vliegveld ben geweest. Nu zit ik zelf over twee weken alweer op het vliegveld onderweg naar huis. Wat gaat de tijd toch snel hier en wat geniet ik van iedere dag. Ik zal in deze blog de leuke en bijzondere gebeurtenissen van de afgelopen maand beschrijven.

Nadat de moeder van Ellen vrijdags heerlijk had gekookt, ben ik zaterdag lekker uit eten geweest met Ellen en haar ouders. We hebben heerlijk een knoflookbroodje, pizza en toetje gegeten en daarna een lekkere kop thee! Dat was alweer lang geleden aangezien ik het hier meestal te warm vind voor een kop thee.

Voordat de vakantie begon hadden we eerst dinsdags nog een paasviering. Dit is zo anders dan in Nederland. De hele school had zich verzameld op het schoolplein en de viering kon beginnen. We zongen tijdens de viering liedjes als, zing voor jezus, jezus is awesome, jesus loves me, klap in je handen voor de heer. Dit zijn hele vrolijke liedjes maar toch heel anders dan de kinderliedjes in Nederland. Verder was er een openingsgebed en een boodschap van de dominee. Dit was indrukwekkend om te zien en te horen. Daarna ging iedereen weer naar de eigen klas. Hier hebben wij nog gebeden en uit de bijbel gelezen en daarna zijn we aan een sober paasmaal begonnen met kip, salades, brood, muffins, paaseitjes, schuimpjes, brownie etc. Ik vraag me dus af hoe hier een ontbijt eruit ziet dat niet sober is. Ik heb nog nooit zoveel eten gezien zo vroeg in de ochtend. Daarna hebben we lekker met de spelletjes gespeeld en daarna kon de vakantie echt beginnen!!

Naast de stranddagen, cocktails drinken, stapavonden, shoppen en stapavondjes hebben we ook veel dingen gedaan die wel al maanden wilden doen!

Zo is Sem, de beste vriendin van Ellen, hier twee weken geweest. Heel leuk om zo nog meer mensen te leren kennen. Ook krijgen we er steeds meer huisgenoten bij, dus het wordt steeds weer gezelliger en hebben nu ook een hele grote gezellige groep met stappen.

Nadat we zaterdag naar springbreak waren geweest, een soort strandfestival met ’s avonds een groot, zijn we zondag morgen naar de kerk geweest. Jaja ik ben naar een echte kerk geweest. Samen met Lilian, Hanneke, Regina en Ellen ben ik naar de paasmis geweest. Ik moet zeggen dit was een hele nieuwe ervaring. Ik blijf het bijzonder vinden hoeveel hoop mensen krijgen van de kerk en het geloof in god. Dat een boek en een man zoveel betekenis en invloed kan hebben op iemand is echt mooi om te zien. Ook was er een doop en belijdenis tijdens de mis. Het was echter heel indrukwekkend om te zien en mee te krijgen, maar ik denk toch niet dat ik iedere week heen zou gaan.


Om Pasen toch een beetje op onze manier te vieren zijn we maandag bij cabana een paasontbijt gaan nuttigen. We hebben heerlijk genoten van een heerlijk glaasje prosecco, croissantje, vers stokbrood en andere luxe producten die ik al lang niet meer gegeten heb. Het was heerlijk om gewoon lekker luxe te ontbijten in het ochtendzonnetje met je vriendinnen.


Na een paar heerlijke stranddagen met Ellen en Sem ben ik vrijdag heerlijk een dagje met Lilian en haar ouders weggeweest. We zijn naar het hotel van die ouders gegaan en hebben daar lekker in het zwembad en in de zee gezwommen. Wauw wat was alles mooi en luxe daar. Lekker gekletst met haar ouders en in de golven gespeeld. Daarna hebben we op de hotelkamer lekker allemaal warm gedoucht!! Ook een warme douche is een verademing na al die koude douches de afgelopen maanden. Daarna hebben we lekker een cocktail gedronken. Heerlijk zo’n luxe dagje dan heb je echt even dat vakantiegevoel!!

En toen was het alweer zaterdag! Er is alweer anderhalve week van de vakantie voorbij en vandaag is de dag dat Anouk eindelijk komt! Na 12 weken zou ik eindelijk Anouk weer zien! Echt zo gaaf dat ze helemaal alleen speciaal voor mij hierheen komt, echt een bijzonder gevoel! Ik was zo blij toen ik haar weer zag en moest zelfs een traantje laten.

Na een avondje met Anouk kletsen en lachen zijn we zondag eindelijk met dolfijnen gaan zwemmen. Met Sanne en Lotte, Ellen en Sem en Anouk en ik zijn we met zessen met drie dolfijnen gaan zwemmen. Ondanks dat het voor mij de tweede keer was heb ik toch ontzettend genoten. Het zijn zulke ontzettend bijzondere beesten en speciaal om met ze te zwemmen en te spelen. We hebben met z’n allen echt genoten, echt gaaf!! Ontzettend bedankt Nikki, Lizzy, Myrthe, Manouk, Kelly, Bobette, Lisa en Britt, het was een onbeschrijfelijke en onvergetelijke ervaring!!

Omdat we hier in Curaçao zijn en niet in Nederland duurt alles wat langer, zo ook koningsdag! Wij hebben namelijk Koninginnedag gevierd op woensdag 30 april. Het leek best veel op de koningsdag in Nederland, maar dan veel groter en uitgebreider. Heel het centrum was afgesloten en overal waren muziek- en biertentjes, spelletjes voor de kinderen en voor de rest overal kraampjes met nieuwe spulletjes. Het was een hele gezellige dag en indrukwekkend om te zien hoe groots ze hier de verjaardag van onze koning vieren!

Vrijdag 2 mei was opa jarig en omdat Anouk en ik allebei hier waren hadden we een cadeautje gestuurd en hebben we even met ze geskypt! Was fijn om Opa en Oma weer even te zien en te spreken. Zo was ik er toch een beetje bij. ’s Avonds zijn we naar Full moon geweest met heel het huis en dat was echt heel gezellig. Anouk en ik hebben onwijs genoten van deze avond!

Ineens was het alweer Zaterdag de avond van Marco Borsato. Deze kaartjes hebben we maanden geleden al besteld en dat concert zou in de laatste weken zijn en nu is het opeens al! Dus wij vroeg daarheen zodat we vooraan stonden en dat was redelijk gelukt op rij 8 stonden we en echt recht voor z’n neus! Eerst kwamen de memphics maniacs, echt een hele gave band die allemaal nummers mixte en coverde. Heel leuk om te zien met al die kostuums en mooie lichtshows. Daarna was het eindelijk zover Marco kwam. Zo gaaf om hem in het echt te zien van zo dichtbij, maar hij zingt ook echt goed in het echt! Ik heb 2,5 uur onwijs staan te genieten van deze man en het was een prachtige afsluiting van de vakantie.

Helaas komt alles een eind dus ook aan het bezoek van Anouk. Ik heb 8 dagen lang genoten samen met Anouk van onwijs veel bijzondere momenten. Het was zo fijn om je zus te laten zien hoe je leeft en wat je hier doet. Maar naar een dagje strand, pannenkoeken eten en chillen op het vliegveld was het echt tijd om afscheid te nemen. Anouk dankjewel voor deze week!! Gelukkig zie ik over twee weken iedereen weer!

Aankomende week ga ik afscheid nemen op stage en daar zal dan mijn volgende blog ook weer over gaan!

Ps. Dankjewel voor alle kaartjes en reacties!!

  • 10 Mei 2014 - 19:15

    Thea:

    Heey Jamie, da's weer een heel verhaal zeg. Leuk om te lezen. Vooral dat gedeelte van de kerk was heel verassend. Misschien dat je hier een keer met je pa naar de kerk kan gaan, vindt hij vast leuk ;-)
    Nog twee weken, geniet er nog maar lekker even van !!

  • 10 Mei 2014 - 19:35

    Cor Horsten:

    Jamie,
    Regelmatig herlees ik jouw reisverslagen en in ieder bericht schrijf je zeer positief over jouw leven daar. Van je ouders en van Anouk hoorden wij dat jij het ook echt naar je zin hebt met fijne vriendinnen.
    De foto s bewijzen dat ook je straalt.
    Wat een verrassing op 2 mei een cadeautje van jullie uit het verre Curacao geloof mij de tranen stonden in mijn ogen van blijdschap.
    Meisje nog enkele weken en dan zien wij elkaar weer in levende lijve.
    Nog heel veel plezier.
    Opa Cor

  • 10 Mei 2014 - 19:43

    Monique :

    Hey Jamie,
    Leuk om weer een bericht van je te lezen, de tijd is echt zo snel voorbij gegaan dat geldt ook voor ons.
    Het lijkt zo kort geleden dat we op je afscheidsfeest stonden en nu kom je alweer bijna terug.
    Je hebt in ieder geval een super leuke tijd gehad in Curacao, die tijd nemen ze je nooit meer af.
    Geniet nog van je laatste weken xxx

  • 10 Mei 2014 - 20:08

    Carla:

    Weer superleuk om te lezen! Volgens mij veel nieuwe ervaringen voor je; naar de kerk gaan, ontbijt met prosecco, genieten omdat je weer eens een warme douche hebt en naar Marco Borsato...... Leuk dat je samen met je zus zo gezellig hebt gehad! Enne, niet te veel shoppen, want het moet allemaal ook weer mee terug over een paar weken........... Veel plezier nog en succes met je afscheid van je stage!

  • 11 Mei 2014 - 10:38

    Ellen:

    hey lieve schat,

    zelfs voor ons is de tijd omgevlogen, maar dat komt ook omdat we weten dat jij het enorm naar je zin hebt. je zult die tijd in Curacao nog vreselijk gaan missen als je weer hier in Nederland bent (ja, zelfs die koude douche). Meisje, wij zijn superblij als je weer thuis bent hoor, maar ik zou zeggen: geniet er nog zo veel mogelijk van, want dit is een ervaring die je nooit meer vergeet. Ook Anouk zit nog na te genieten van haar bezoekje en ze kan niet wachten dit ook zelf te gaan doen. Tot heel gauw, dikke kus!!!xxxxx

  • 11 Mei 2014 - 14:01

    Anouk:

    Woooow James! Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt!
    Ben echt jaloers op je als ik al die leuke verhalen lees! Gelukkig zie ik je weer snel en kunnen we goed bijkletsen! Love you x

  • 11 Mei 2014 - 22:49

    Anja :

    Hey Jamie,
    Nog enkele weken alles in je opnemen en genieten. Maar meiske wat heb jij een top tijd gehad! Al die mooie momenten worden straks kostbare herinneringen om te koesteren. Neem de laatste weken de tijd om deze geweldige periode goed af te sluiten, en neem je een beetje zonneschijn mee in je rugzak, het is hier momenteel herfstachtig!!! Fijne tijd nog. Groeten van ons allen x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Jamie

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 17029

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 02 Februari 2018

Tanzania 2017

04 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: