LAATSTE STAGEWEEK! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu LAATSTE STAGEWEEK! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu

LAATSTE STAGEWEEK!

Blijf op de hoogte en volg Jamie

17 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

AI NOOOH!! Deze week heb ik alweer afscheid genomen van stage en zijn er alweer twee weken voorbij. Nog maar een weekje en dan vlieg ik alweer naar huis. Ondanks dat ik van iedere minuut hier geniet en ik eigenlijk niet weg wil van dit leven, ben ik toch blij dat ik volgende week iedereen weer een lekker brasa kan geven!!

E No Ta bon!! (Het is niet fijn!) Na een heerlijke vakantie ging maandagmorgen om 5.35 de wekker weer! Wat was het vroeg, maar ik vond het leuk om alle kindjes weer te zien. Na een heerlijke stage dag waarin ik veel met de kinderen heb gekletst, zijn we ’s avonds lekker uiteten geweest. De ouders van Lilian gingen Dinsdag naar huis dus als afscheid gingen we met Alexandra, Hanneke, Lilian, Sanne, Ellen, Lilians ouders en ik lekker een hapje eten. Het was heel gezellig en ik heb heerlijk genoten. Er is weer heel wat afgelachen.

Donderdags was Sanne jarig, dus woensdagmiddag hebben we allerlei voorbereidingen moeten treffen, zodat alles wat we bedacht hadden wel een verrassing voor Sanne zou blijven. Dit is gelukkig goed gelukt! Woensdagavond zijn we naar Cabana geweest waar Sanne om 12 uur jarig zou zijn. Dus om 12 uur wij zingen haar feliciteren en we hadden een prachtige ketting voor haar gemaakt met bijpassend feestmutsje! Ook op het podium werd haar naam omgeroepen en werd er gezongen. Ze was helemaal verrast. Helaas moesten we op tijd naar huis, want ja de volgende hadden we weer stage! Thuis hadden we ervoor gezorgd dat alles versierd was. Sanne was weer verrast, nog even gekletst en toen snel naar bed.

Donderdag hadden we eerst stage. Toen we thuiskwamen hadden Hanneke en Lilian pannenkoeken gebakken, maar niet zomaar pannenkoeken. De pannenkoeken waren rood, paars, roze en blauw. Sanne heeft het namelijk al weken over tiptop ( een kleurstof die je door eten kan doen), dus dit hadden we gedaan! Ik moet zeggen het zag er niet eetbaar uit, maar het was heeeeerlijk! Na eten zijn we cocktails gaan drinken bij lagune. ’s Avonds hadden we geregeld dat we bij de tropen konden eten. Dus wij Sanne geblinddoekt in de auto gezet. Wat hebben we gelachen ze had echt geen idee. Bij de tropen aangekomen hebben we haar met die blinddoek meegenomen. Toen we wilden gaan zingen begon iedereen te zingen. Dit had ze niet verwacht dus dat was heel leuk!!


Zaterdag zijn Ellen en ik gaan shoppen in Otrobanda heel gezellig, het was toch niet zo zonnig, dus een dagje geen strand was niet erg. Lopen wij heel gezellig langs die kraampjes begint het opeens te regenen, dus wij schuilen. Een bui is hier nl zo weer over, maar helaas dit keer niet. Het heeft hier gewoon een uur lang geregend! Dit had ik echt nog niet meegemaakt hier! ’s Avonds zijn we naar Mambo gegaan, hier was de goud en fout party! Alleen maar foute muziek dus wij met twee vlechtjes, staartjes daarheen. Het was echt een geweldige avond, heerlijke muziek , lekker gezwommen en daarna heerlijk in ons bikini verder gefeest. In dat zwembad hebben we weer ontzettend gelachen met van die opblaasbeesten. Het was een onvergetelijke avond!!!

Na deze avond hebben we zondag heerlijk op het strand gelegen. Lekker een boekje gelezen, gezwommen en gekletst.

Toen was het alweer maandag. De laatste stageweek was ingegaan. Wat gaat de tijd hier toch snel niet normaal. Aangezien er een nieuwe maand is begonnen hadden we weer maandopening. Een mis over loyaliteit, wat het is, een gebed hierover, een liedje hierover. Ik denk dat dit iets wat ik niet heel erg ga missen. Het zingen over jezus, maar vooral de gebeden van een kwartier. Ik blijf het wel mooi vinden hoeveel kracht mensen hieruit halen en wat dit met mensen doet.

Donderdag was het alweer tijd om afscheid van stage te nemen. Er waren al 15 weken voorbij en we gaan de laatste week in. Toch raar zo’n laatste dagje, de kinderen, ouders en leraressen zie je gewoon nooit meer. Ik heb hier zo ontzettend veel geleerd en het zijn zulke lieve mensen. Ik ga ze echt missen. We hebben na de pauze daarom lekker ge happy hourd en cake gegeten. Ik heb van kinderen nog een Papiaments woordenlijstje gehad en een placemat over curaçao! Het was een heel gezellige ochtend en ik heb echt genoten.

Zo dat waren alweer twee weken vol mooie herinneringen! Naast het feesten, uiteten, cocktails drinken en stage, sport ik hier ook nog! Jaja ik ga tegenwoordig zelfs om de dag hardlopen. We zijn met een opbouwschema bezig en het gaat steeds beter. Ik ga het misschien wel volhouden om het schema af te maken en door te gaan met hardlopen, haha!

Nou ik ga nog even genieten van de laatste dagen. Er staan nog super veel leuke dingen op het programma en het wordt een drukke week! Ik hoop jullie om allemaal volgende week weer lekker te zien en jullie een dikke brasa te kunnen geven! En er zal nog een blog komen, maar die zal ik weer in het koude en regenachtige Nederland typen!:(


  • 17 Mei 2014 - 19:35

    Cor Horsten:

    Fijn dat je bijna thuis bent. Mijn opmerking is wel erg egoistisch, maar wel gemeend.
    opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Jamie

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1154
Totaal aantal bezoekers 17031

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 02 Februari 2018

Tanzania 2017

04 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: