De tijd vliegt... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu De tijd vliegt... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt...

Blijf op de hoogte en volg Jamie

28 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

En toen waren er ineens weer twee weken voorbij! Wat vliegt de tijd, ik zit helaas alweer bijna op de helft. Ik zal weer de leukste momenten van de afgelopen weken opschrijven.

Zondag zijn Ellen en ik met opa en oma naar het zee aquarium geweest. Bij aankomst was de dolfijnen show bezig wat een prachtige beesten met fantastische kunstjes. Gelukkig kan ik volgende week vrijdag met ze zwemmen. Zin in!! We hebben verder nog bij de haaien, schildpadden, flamingo’s en we zijn in een onderzeeër geweest. Daarna hebben we met opa en oma nog een heerlijke aardbeien smoothie op, was weer een heerlijke dag. Ik heb genoten!

Maandag 17 maart ben ik naar stage gegaan en zouden we opgehaald worden, omdat de auto naar de garage moest. Er was half 1 afgesproken maar om 1 uur nog niemand, wij bellen, ze kwamen eraan. Na meer als een uur wachten hebben we ander vervoer geregeld. Echt op z’n Curaçaos, je went eraan! Ook de dagen daarna waren we de auto kwijt, omdat iets niet binnen was. Dus in plaats van 1 dag waren we de auto 3 dagen kwijt. Ook hier wen je aan!

’s Middags ben ik met opa en oma Punda in gegaan om een souvenir uit te zoeken. Ik heb een mooie hagedis gekocht voor aan de muur. Daarna weer een drankje gedaan en toen was het toch echt tijd om afscheid van opa en oma te nemen.

Dinsdag hadden we de loting op school. Wat een happening. Er waren ongeveer 300 kinderen ingeschreven op onze school en vandaag zouden er 24 kinderen uitgeloot worden die ook aangenomen zouden we worden de andere leerlingen hadden eigenlijk gewoon pech! Al die ouders op het schoolplein en vooraan stond een tafel met 8 bakken; 4 jongens- en 4 meisjesbakken deze gesorteerd op leeftijd zodat iedereen evenveel kans had. Al ouders hadden zoveel hoop en waren helemaal opgedirkt. Nadat de notaris de loting had gedaan waren er een aantal hele blije gezichten en heel veel bedroefde en verdrietige gezichten. Toch jammer om te zien dat er maar zo weinig plaats is op zo’n goede school, terwijl wij in Nederland alle nieuwe kinderen aan nemen als we de zorg ervoor kunnen bieden. Het was weer een bijzondere ervaring.

Donderdag ben ik met Ellen naar het Zuikertuintje gegaan, een klein winkelcentrumpje. Daar hebben we lekker gewinkeld en daarna hebben we bij de deli France heerlijk genoten van een chocolade croissantje dit hadden we verdiend.

Vrijdagavond kwam Do optreden. We stonden helemaal vooraan op twee meter afstand. Heel gaaf en bijzonder en ze was zo aardig en natuurlijk. Er was gepland dat ze 3 liedjes zou zingen, uiteindelijk heeft ze een uur gezongen. Echt een gezellige avond.

Zaterdagochtend waren we om 9 uur de ouder gesprekken. Ook dit was weer een hele beleving. De opzet van ieder gesprek was hetzelfde en kort maar krachtig. Het begon als volgt uw dochter/ zoon heeft … onvoldoendes. Dus ….. reactie ouders, vervolgens vertelde mijn mentor aan de ouders dat ze alle elektronica moesten afpakken en dat het kind alleen nog mag leren en lezen tot de zomervakantie . Vervolgens nog een financieel praatje en dan was het gesprek afgelopen. Ik heb helaas maar weinig kunnen volgen omdat bijna alle gesprekken in het Papiaments waren. Nu besef ik toch wel hoe positief wij als leerkrachten tegenover leerlingen staan. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mijn klas in Nederland steeds meer ga missen, want wat een lieve groep 7/8 heb ik op de kameleon.

S middags hadden we bij kokomo spring break. Dit is een groot strandfeest met overal dranktentjes, strandbedjes, danseressen, (water) spelletjes, dj en een banaan. Dus ik met Lilian en Sanne op de banaan! Dat was echt heel gaaf daarna nog genoten van de muziek en ’s avonds heb ik met Ellen ergens lekker gegeten en een smoothie gedronken. Een heerlijk avondje!

Dinsdag zijn we naar de bioscoop geweest. Hier werd gewoon een film gedraaid die al uit was, maar het was wel buiten. Dus we lagen op het strand op een strandbedje onder de sterrenhemel te genieten van the hang over 3.

Vanavond hebben we weer een full moon party en maandag komen mama en Saskia alweer!! Ik heb heel veel zin om haar weer te zien en een week te genieten samen met mama!!



  • 29 Maart 2014 - 17:59

    Thea:

    Hoi Jamie, De tijd vliegt inderdaad !! Wat een leuke dingen weer om te lezen. Ik zie ook steeds je foto's voorbij komen op facebook. Erg leuk !! Geniet er nog maar met volle teugen van, want voor je het weet ben je weer thuis ( Niet aan denken dus !! ;-) )

    Gr. Thea

  • 02 April 2014 - 10:52

    Karin De Kort:

    Wat een leuke tijd heb je daar als ik alles zo lees
    en nu nog een weekje genieten met mama en sas veel plezier
    dikke kus de kortjes

  • 06 April 2014 - 01:54

    Anja Akkermans:

    Hey Jamie, Ellen en Saskia,

    We lezen met veel plezier en lichte jaloezie jullie belevenissen. Het zwemmen met de dolfijnen was vast een ervaring om nooit te vergeten. Verder is jouw leven op de Antillen verre van saai haha uitstapje hier, drankje daar, filmpje kijken op een strandbedje, heerlijk!! Maar je beschrijft ook heel treffend het contrast in cultuur en onderwijssysteem. Leuk om beiden te lezen! Nog fijne dagen met mama en Saskia xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Jamie

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 17065

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 02 Februari 2018

Tanzania 2017

04 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: