PAPA op bezoek! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu PAPA op bezoek! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu

PAPA op bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Jamie

16 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Wat een week wat een week!!

Dinsdag werd Ellen 21! Nadat we een drankje op haar verjaardag hadden gedronken en Ellen haar bed in hadden gestuurd konden de voorbereidingen echt beginnen. 's Nachts moesten wij de cadeautjes nog inpakken en het huis verder versieren. Toen als was ingepakt, opgeruimd en versierd was, lag ik om 2 uur in bed en kon ik mijn wekker in stellen op half 8! We hadden nl. een pannenkoeken ontbijt bedacht, maar zoals jullie misschien gelezen hebben in de vorige blog was het gas op! Dus zijn we s morgens om half 8 bij de buren pannenkoeken gaan bakken, want toen was er nog iemand die deur open kon maken. Toen de pannenkoeken gebakken waren, de tafel gedekt, versierd en beschreven was, kreeg ik de taak om Ellen wakker te maken.
Na het geweldige ontbijt en de cadeautjes, moesten Sanne en ik even boodschappen doen en de auto wassen. Daarna zijn we naar de grotten gereden, maar die bleken dicht. Toen zijn we naar de struisvogelfarm gereden, daar hebben we een rondleiding gehad , een struisvogel gevoerd en hebben we op struisvogelei gestaan! 's Avonds lekker uiteten geweest en daarna met thuis lekker de dag afgesloten.

Woensdag hadden we ook lekker een vrije dag! Papa, opa en oma zouden om 6 uur landen, dus ik moest de hele middag wachten. Gelukkig ben ik met Lilian en Hanneke naar de grotten geweest. Wat heeft de natuur toch prachtige verschijnselen. Het was prachtig om te zien! Thuis aangekomen gingen we heel vroeg eten, zodat we ruim op tijd op het vliegveld aankwamen om papa te verrassen! Tijdens het eten werd ik gebeld door papa. Ze waren een uur eerder geland!!! Daar ging mijn verrassing, gelukkig zijn we meteen de auto ingestapt en naar het vliegveld gereden. Het was fijn om papa, opa en oma weer even te zien en te kunnen knuffelen!

Donderdag had ik eerst stage en ben ik daarna naar papa, opa en oma gegaan. Papa had een auto gehuurd dus we hebben met zijn vieren een rondje eiland gedaan. We hebben ook even genoten van het prachtige uitzicht van de Knip en natuurlijk veel gekletst. Daarna heb ik ze mijn huisje laten zien en hebben we typisch curaçaos pasteitje op. 's Avonds hebben Sanne, Ellen en ik een heerlijk filmavondje in pyjama gehouden, dit is ook weleens lekker!

Vrijdag ben ik na stage weer meteen naar papa, opa en oma gelopen. We zijn toen lekker met z'n vieren naar Mambo beach geweest. Opa en oma hebben lekker in de schaduw gelegen en papa en ik zijn gaan jet skiën. Wauw dat was vet, de zee was best ruw, maar het was zo gaaf om tussen de golven door te scheuren!! Na het jet skiën hebben we wat gedronken en heb ik een overheerlijk broodje gegeten. We zijn nog even langs mama's resort gelopen en dat is ook prachtig! 's Avonds nog even gaan happy houren bij wet en wild en daarna lekker thuis gegeten en wie is de mol gekeken!

Zaterdag ben ik een dagje thuis gebleven en heb ik mijn blog van de week ervoor getypt. Ja ik loop een beetje achter, het is hier ook veelte druk om een blog te schrijven. Daarna ben ik met Ellen Willemstad nog even in gegaan voor souvenirs en de markt over te struinen. 's middags wilden we naar het zwembad, maar het was er vol en dodelijk saai, dus hebben we de auto gepakt en zijn we naar het strand gereden. Daar nog even gehappy houred. Na het eten ben ik mijn koffer gaan inpakken voor een logeerpartijtje! Vervolgens zijn we met z'n vijven cocktails gaan drinken met papa, dat was echt heel gezellig! Om 11 uur ben ik met papa naar het hotel gegaan en heb ik bij papa geslapen. Heerlijk om even met z'n tweeën bij te kletsen en in een heerlijk groot bed te liggen.

Vandaag ging de wekker om 5.30 dat was echt veeeeelste vroeg, maar het was de moeite waard!! We zijn vandaag eerst met de bus en daarna met een boot naar klein Curacao gevaren. Een klein eiland wat onbewoond is met een prachtig onderwater leven. Nadat iedereen met kleine bootjes van de grote boot naar het eiland was gebracht en plekje had gevonden zijn we gaan ontbijten. Na het ontbijten was het dan echt zover ik ging duiken. Na de uitleg vond ik het heel spannend om alleen naar beneden te gaan, maar met een beetje hulp heb ik op 12m diepte gedoken. Het was er echt prachtig!! Het leek wel of ik in een aquarium zwom. Ik heb drie schildpadden gezien en duizenden vissen en prachtig koraal. Wat een ervaring weer. Na het duiken hadden we een heerlijke bbq lunch! Daarna zijn we gaan snorkelen. We hebben wel 10 zeeschildpadden gezien en ze waren zo dichtbij dat ik ze zelfs heb aangeraakt!! WAT EEN ERVARING!! Na een lange dag gingen we naar huis, zijn we lekker uiteten geweest en was het tijd voor mij om naar huis te gaan. Nog even mijn verhalen aan Ellen verteld en snel naar bed!

Maandag werd oma 79, dus was het feest! Na stage ben ik meteen opgehaald door papa en zijn we gebak gaan kopen. We hadden met Carla en Thea afgesproken om oma te verrassen op Skype! Dus ik oma opgehaald bij het zwembad en toen kon ze met bijna heel de familie even skypen! Ze vond het helemaal geweldig, daarna gebak gegeten en 's avonds ben ik weer uiteten geweest. Wat een luxe als er bezoek is!

Dinsdag was alweer papa's laatste dag dus na stage ben ik lekker met papa op stap geweest en 's avonds zijn we weer uiteten geweest. Nu met Ellen en Sanne erbij. Het was heel gezellig en hebben nog alle laatste dingen besproken. Na het eten zouden we naar de film gaan, we hadden gereserveerd. Net als ongeveer 120 andere mensen en ze hadden maar 60 bedjes, dus zijn we maar naar huis gegaan en hebben we lekker wat gekletst voor het slapengaan.

Vandaag stond papa al om 6.15 voor de deur hij wilde nl. even mijn stageschool zien. Dus voordat de school begon heb ik een korte rondleiding aan papa gegeven en mijn klas laten zien. Toen papa zich voorstelde aan mijn mentor zei ze: 'ze doet het heel goed en ik ben trots op haar, dus mag heel trots op je dochter zijn!' Dit was toch een fijn compliment. Na stage heb ik gegeten en zijn we naar de brievenbus gerend. En Eindelijk was het zover we hadden post!! Dankjewel voor de lieve kaartjes ze hebben een mooi plekje op mijn kamer en ik ben er super blij mee!! Daarna ben ik weer naar papa gegaan. Ditmaal om hem weg te brengen. Na een laatste drankje op het vliegveld was het toch echt tijd om afscheid te nemen!! Ik heb echt een super toffe week gehad met papa en ben blij dat hij geweest was. Nu is er alweer een week voorbij en is het eerste bezoek zelfs al weg!!

Ik geef sinds deze week hele dagen les en dan is Nella uit de klas. Het is hier een pittige opgave om het respect van de kinderen af te dwingen maar ik merk na een aantal dagen dat ze meer respect krijgen en dat de lessen makkelijker lopen! Vandaag had ik weer even tijd om mijn kamer op te ruimen en mijn was te doen. Dit moet helaas ook gebeuren en daar had ik nog geen tijd voor gehad! Ook heb k nog even geskypt met Britt, het was gezellig om weer eens lekker bij te kletsen! 's Avonds ben ik lekker optijd gaan slapen want het was een vermoeide, maar onwijs mooie week!!

Vrijdag zijn we weer lekker gaan hard lopen. Het gaat steeds beter misschien dat ik het dit keer wel volhoud. Na het hardlopen hebben we gegeten en zijn we naar westpunt gereden. Daar zijn we op playa kalki gaan liggen. Ook dit was weer een prachtig strandje waar je mooi kon snorkelen. We hebben bedacht dat als Sem er is dat we dan een stranddag gaan houden en alle strandjes van de westkust afgaan! 's Avonds zijn we heerlijk uiteten geweest bij de mexicaan. Ik heb als een klein kind lopen smullen zo lekker was het! Na het eten een rondje gewandeld en toen zijn we naar huis gegaan.

Zaterdag heb ik lekker geskypt met eva en mama. Het was echt gezellig om iedereen weer even te spreken en bij te kletsen. Bij het skypgesprek van mama heb ik nog even met michelle gekletst en kwamen papa, Daniel en Peter ook nog even in beeld. Of ik hier blij mee was ..... ze hadden in ieder geval een leuke middag met bier gehad;) Na het skypen ben ik met Sanne naar het strand gegaan waar ik heerlijk een boekje heb gelezen. Lezen doe ik hier trouwens heel veel, echt heerlijk even genieten! Gisterenavond zijn we naar mambo geweest een goud en fout feestje! Dit was echt een geweldig feest! Lekkere gezellige muziek en zelfs een uurtje gecarnavald! Het was echt een onwijs gezellig en geweldig feest en zo heb ik toch een beetje carnaval gehad dit jaar!!!

En zo waren er alweer bijna twee weken voorbij, de tijd vliegt hier echt! Ik ga vanmiddag met opa en oma naar het sea aquaruim en dan ga ik morgen nog even langs en dan gaan ze dinsdag ook alweer naar huis! ik moet zeggen dat het een geweldige ervaring is om met je opa en oma en vader te genieten van dit eiland!!

Ik ben nu weer helemaal bij na zo'n lange blog en ik hoop dat ik het ook vol kan houden haha;)


  • 16 Maart 2014 - 18:32

    Saskia:

    Hè Jamie,
    Wat een mooie verhalen alweer! We waren vanmiddag met de honden naar het bos en hebben ook papa's verhalen gehoord. Super tof heb je het daar en je moeder en ik kunnen bijna niet wachten om ook een kijkje bij je te nemen en het mooie sfeertje wat jij beschrijft aan den lijve te mogen ondervinden. Nog 2 weken dan komen we lekker genieten bij jou mooie Curaçao. Blijf schrijven ook al loop je vanwege de drukte soms wat achter, want wij smullen van je mooie verhalen! Tot gauw! Dikke kus van alle Pennen!! Xxx

  • 17 Maart 2014 - 11:37

    Thea:

    Hoi Jamie,

    Ik heb er maar even een kop koffie bij gepakt, want het is weer een heel verhaal. Leuk om te lezen, en fijn dat je zo genoten hebt van je visite. geniet lekker verder. Ik zag ook je foto's op facebook, lekker kleurtje heb je gekregen.

    groetjes, Thea

  • 17 Maart 2014 - 17:20

    Michelle:

    <3<3<3

  • 25 Maart 2014 - 16:29

    Demi:

    Heyy juf Jamie!

  • 28 Maart 2014 - 16:19

    Jamie Meijer:

    Hee Demi,

    Hoe is het met je? En met de klas? Ik hoorde dat jullie een musical hebben gekozen. Super leuke keuze, de trein. Ik ben heel benieuwd hoe ver jullie zijn. Zijn er al rollen verdeeld? Doe je voor mij de groetjes aan de rest van de klas.

    liefs Juf Jamie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Jamie

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 17074

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 02 Februari 2018

Tanzania 2017

04 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: