De avonturen met Mama & Saskia! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu De avonturen met Mama & Saskia! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu

De avonturen met Mama & Saskia!

Blijf op de hoogte en volg Jamie

13 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Zo het is weer tijd voor een nieuwe blog na al mijn avonturen. Deze week zijn mama en Saskia langs geweest. Wat was het heerlijk om mama even te kunnen knuffelen en week te kunnen kletsen met ‘thuis’ zonder computerscherm ertussen.

Maar voordat mama kwam heb ik nog een leuk weekend gehad want zaterdag was ik met Lilian en Ellen naar het Zuikertuintje geweest. Dit is een winkelcentrumpje waar je de Bruna hebt zitten. Nadat we gekocht hadden waar we voor kwamen, hebben we een heerlijk saucijzenbroodje op. Dat is echt even genieten! ’s Avonds kwamen we op het idee om lekker uit eten te gaan bij Wilhelminaplein. Het was erg gezellig en ik heb heerlijk gegeten.

Nadat ik zondag heerlijk had uitgeslapen zijn we naar blue bay gereden. Hier stonden echt prachtige huizen en dit is echt een prachtig strand. Het water was hier weer prachtig blauw en het strand wit, overal palmbomen en mijn dag was alweer compleet. Ik heb heerlijk heel de dag in de zon gelegen, gelezen en gesnorkeld. Ook hier was het heel mooi onderwater. Ik heb volgens een andere snorkel een zeldzame, giftige rotsvis gezien. Echt heel mooi! Zondagavond ben ik lekker vroeg naar bed gegaan, want maandag zouden mama en Saskia alweer komen!

Maandagochtend ben ik gewoon naar stage gegaan, maar wat duurde deze ochtend lang. Het leek wel of de tijd stil stond. Toen de school eenmaal uit was ben ik naar huis gecrossed om mijzelf om te kleden om vervolgens naar het vliegveld te racen. Na 8 weken kon ik eindelijk mama weer knuffelen. Dit was zo’n fijn moment om haar weer te zien! Nu kon ik een hele week alles aan mama en Saskia laten zien, kletsen en genieten!!

’s Avonds heb ik mama en Saskia meteen opgehaald en ze verrast. Wij hadden lekker nasi voor ze gemaakt. Zo hoefden zich geen zorgen te maken over het eten, konden we meteen lekker bijkletsen en konden zien hoe en waar ik woon. Het was een heerlijke avond met veel gezelligheid!!

Dinsdag ben ik eerst naar stage gegaan. Daar zijn we begonnen met een maandopening want het was tenslotte 1 april. Bij de maandopening hebben we een aantal godsdienstige liedjes gezonnen en de dominee heeft nog een gebed van een kwartier voorgelezen. Dat is best lang voor alle kinderen, maar ook voor mij moet ik zeggen! Ik ben het niet echt gewend, maar het was wel heel speciaal om mee te maken. ’s Middags zijn Saskia mama en ik over het eiland gereden en hebben we bij de grote knip op het strand gelegen!

Woensdag zijn Ellen en ik met mama en Saskia naar Cabana gegaan. Was weer gezellig om daar even een drankje te doen en te laten zien wat voor soort feestjes wij hier hebben. Donderdag zijn we weer naar het strand gegaan en hebben Sanne, Ellen en ik bij mama en Saskia gegeten. Ze hadden heerlijk gekookt, burrito’s uit de oven. Heerlijk een maaltijd uit de oven dat was lang geleden. We hebben lekker geborreld en veel gekletst. Het was een geslaagde avond.

Ik wil Daniel& Monique, Ton & Marianne, Peter & Karin, Peter & Truus, Hans &
Marie- louise, Etty, Jack & Saskia, Jack & Marga, Hans & Anja, Ardiaan & Jorieke bedanken voor deze geweldige ochtend!! Ik heb nl met de dolfijnen gezwommen! Wat een fantastische ervaring om met die beesten te spelen, zwemmen en ze te aaien. Ik heb echt onwijs genoten van deze onvergetelijke ervaring!! Nogmaals Dankjewel. Het was echt een hele gave ochtend en heel speciaal. Gelukkig mag ik over twee weken weer met deze lieve dieren gaan zwemmen!

’s Avonds hadden we Hollandse avond bij de café de tijd! Heerlijk een avondje alleen maar Hollandse muziek van carnavalsmuziek tot Andre Hazes, maar ik heb genoten. Met een schrobbelertje erbij was de hele avond compleet!

Zaterdag heb ik eerst aan school gewerkt, want dat moet ik ook nog gebeuren. Daarna zijn Saskia, Sanne, Ellen en ik naar het strand gegaan, daar waren mama en Saskia ook. Lekker in de zon gelegen en daarna nog een heerlijk drankje gedaan op het strand. Daarna zijn we lekker gaan eten bij Wilhelminaplein om vervolgens deze geweldige dag af te sluiten met heerlijke cocktails! Toen lekker met mama mee naar huis en bij mama in bed geslapen, echt heerlijk om even daar te logeren.

De volgende ochtend ging om 5.30 alweer de wekker, VROEG! We gingen een dagje naar klein Curaçao. Eerst anderhalf uur met de boot. Toen we aan het varen waren zagen we opeens in de verte allemaal dolfijnen zwemmen. Heel bijzonder om die beesten te zien zwemmen in het wild. Op het eiland hebben we vooral genoten van de zon en gesnorkeld. Ook deze keer hadden we geluk en hebben we de zeeschildpadden gezien en aangeraakt. Het was een drukke, mooie, gezellige, bijzondere en indrukwekkende dag!

Toen was het alweer maandag! En er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Vandaag was het alweer tijd om mama gedag te zwaaien. Dit was wel even jammer, maar ’ s avonds kwamen de ouders van Ellen alweer eten. Leuk om de ouders van Ellen te ontmoeten. Wij kennen elkaar nu al zo goed na al die maanden dus ook leuk om de ouders te leren kennen.

Ondertussen was het de eerste week van de maand, dus de GAS WAS WEER OP!! Gelukkig mocht ik eindelijk de envelop van papa open maken. Toen zijn we lekker met onze huisgenootjes en de ouders van Ellen een hapje gaan eten en daarna naar de openluchtbiosscoop geweest!

Toen was het alweer woensdag 9 april 2014! De dag waarop mijn kleine zusje 18 is geworden. Ik had via greetz een kaartje en cadeautje opgestuurd, dit wist Michelle niet, dus ze was heel verrast. Ze vond het lief dat ik dat gedaan had en ’s middags heb ik even lekker met Michelle, de opa’s en oma’s en vriendinnen van Michelle geskypt. Heel gezellig alleen jammer dat ik er niet bij kon zijn!

Donderdagochtend waren we vrij van stage, maar toch ging de wekker hier om 6 uur, weer vroeg! We zijn vandaag de uitdaging aangegaan en zijn de christoffelberg gaan beklimmen. Deze berg is ongeveer 372 meter hoog. De meeste bergen die ik beklommen heb zijn gewoon paadjes omhoog, maar dit was echt klimmen over takken en tussen de rotsen, HEEL GAAF! We hebben met z’n allen veel gelachen en gekletst onderweg en zijn zo rustig de berg omhoog gegaan. Eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht en hebben we lekker gepicknickt. Het was een hele gezellige ochtend! Daarna naar het strand en lekker uitrusten!

Vandaag had ik een chilldagje, heerlijk zo’n dagje. En dan bedenk je jezelf dat er alweer twee weken voorbij zijn! Wat vliegt de tijd. Vanavond gaan we lekker hardlopen en ondertussen komt de moeder van Ellen koken. Lekker en gezellig! Dus ik ben benieuwd!!


  • 13 April 2014 - 18:44

    Ellen:

    lieve schat,

    het is fijn om te lezen hoe je het naar je zin hebt en genoten hebt van ons bezoekje en ik kan je verzekeren dat het voor ons nog veel leuker was om daar te zijn. ik heb nu gezien hoe fijn je het daar hebt en ik kon dus met een gerust hart weer naar huis gaan wetende dat je het daar in dat verre, maar ozo chille Curacao heel goed stelt. ik ben super trots op je!

  • 13 April 2014 - 18:48

    Opa Cor:

    Uit jouw verslag komt duidelijk naar voren dat jij het heel goed naar je zin hebt daar. Feestje daar een etentje hier en o ja er moet ook nog gewerkt worden.
    Wij worden door jou wel heel goed op de hoogte gehouden over jouw doen en laten zodat wij, ook al zitten wij in Nederland, je heel goed kunnen volgen.
    Veel plezier.
    OPA Cor met de groeten van oma Betty

  • 14 April 2014 - 11:06

    Thea:

    Hoi Jamie,

    Weer een heel verhaal vol met leuke dingen over eten, borrelen, strand, chillen, school. Het is toch allemaal wel heel bijzonder dat je dit allemaal mag meemaken, behalve die giftige rotsvis dan... ;-)

    Ook wel leuk om te lezen dat je naar het Wilhelminaplein bent geweest (klinkt zo Dongens..)
    Geniet maar lekker verder.

    Gr. Thea

  • 14 April 2014 - 16:11

    Carla:

    Hey Jamie,

    Ik lees in je verslag een beetje werken, meer feesten, lekker eten, zonnen en vooral genieten! En TWEE keer met dolfijnen zwemmen!!! Veel plezier nog tijdens deze prachtige ervaring!
    Groetjes, Carla

  • 19 April 2014 - 13:31

    Mjan:

    Hey Jamie,
    Lekker om op zaterdag morgen even bij te lezen. Ik hoop dat je nog meer tijd hebt om te chillen !!!!
    Dikke kus Mjan

  • 19 April 2014 - 23:49

    Anja :

    Hey Jamie,
    Goh ben stiekem wel jaloers op je lef en avontuurlijke inslag, je doet het toch maar! Top...
    Bergen beklimmen, zwemmen met dolfijnen, snorkelen, duiken etc. en daarnaast moet je ook nog de luxe van allerlei voorzieningen ontberen. En zoals wij hoorden passen jullie je daar moeiteloos en zonder mopperen op aan. Chapeau. Kan ik nog wat van leren haha. Maak er nog mooie weken van!!!
    Liefs van ons x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Jamie

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 17070

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 02 Februari 2018

Tanzania 2017

04 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: