Nog even genieten... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu Nog even genieten... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu

Nog even genieten...

Blijf op de hoogte en volg Jamie

08 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Zo weer een reisverslag van mij! Hopelijk krijg ik hem nu wel meteen online, zodat jullie hem nu kunnen lezen en wat langer moeten wachten op de volgende.

Woensdag hebben we de laatste moet- dingetjes gedaan. Zo zijn we 's morgens naar de stage school gegaan om kennis te maken en af te spreken wanneer we zouden beginnen. We wilden die middag eigenlijk naar het strand gaan, maar omdat je hier van minuut tot minuut leeft, zonder planning ging dit niet door! We zijn een Curaçaos simkaartje gaan halen zodat we de huisbaas konden bellen, want we hadden nog steeds geen wifi. Primitief op de trap hadden we soms een minuutje bereik met een onbeveiligd netwerk en bij het andere huis konden we in de gang wifi ontvangen.

Behalve de wifi was ook de gasfles leeg, dus eten koken zat er niet in. We zijn toen met de huisgenootjes lekker gaan eten bij de tropen. Hier kun je voor 15 gulden een heerlijke daghap bestellen( 6 euro). We hebben ontzettend veel gelachen en lekker gegeten. Natuurlijk hebben we als voorafje een overheerlijk stokbroodje met kruidenboter op;).

Na het kletsen en het eten zijn we lekker naar huis gegaan om ons om te kleden en op te maken. Daarna zijn we lekker naar Cabana gegaan voor een gezellig stapavond! Op woensdag is daar altijd een liveband die afgewisseld wordt door een dj. Zoveel Nederlandse studenten heb ik nog nooit bij elkaar gezien, maar wat was het een TOP avond. Ik heb mijn ogen uitgekeken naar alle typetjes en figuren die daar waren.

Donderdag hebben we lekker uitgeslapen en met zijn vijven ontbeten. Onze huisgenoten waren vandaag ook vrij dus we gingen met zijn allen naar het strand. Vandaag stond Laguun op het programma een klein strandje met mooi helder water. Er waren daar zoveel beesten in en om het water. Zo blijkt dat er schilpadden zaten die hebben we dus niet gezien:( Wel is Ellen op het strand gebeten door een krab, hebben we een pelikaan vis zien vangen en hebben we een stuk of zeven leguanen bij elkaar gezien. Na het zonnen en zwemmen hebben we boven op terras wat gedronken en daarbij hadden een stokbroodje met kruidenboter! Zoals een aantal wel weten was toen heel mijn dag weer goed:) 's avonds hebben we lekker rode kool met aardappels en vlees op. Nog een spelletje gedaan en toen was het bedtijd!

Vrijdag was een heerlijke relaxte dag! Op ons gemak uitgeslapen (voor zover dat kan, half 9) daarna ontbeten en onze kamers goed schoongemaakt! Lekker geluncht en daarna zijn we willemstad ingegaan. We zijn bij de pontjesbrug geweest en hebben lekker geshopt. Op een pleintje hebben we lekker wat gedronken en gekletst! Zo leer je elkaar weer wat beter kennen. 's avonds wilden we gaan koken, maar wat bleek de stroom lag eruit! Dus weer verplicht uiteten, het was heel gezellig.

Vandaag was een topdag, want na 367x proberen is mijn eerste blog online en hopelijk deze dadelijk ook! Heb net met opa en oma geskypt en met nikki en Myrthe. Nu ga ik lekker afsluiten om te gaan eten en daarna te shoppen bij la Curacao!

Tot de volgende keer weer!

p.s. een aantal weetjes:
- het is hier ongeveer 28 graden met een windje heerlijk dus.
- We wonen in de wijk Punda op loopafstand van de pontjesbrug.
- Dat de wifi het vaak niet doet
- Er alleen koud water is.
- En dat we dus water moeten koken voor de afwas!
- We nu met 5 meiden in 1 huis zitten en dat heel gezellig is!
- We maandag pas met stage gaan beginnen.
- - Dat een stroomkabel kan breken door een vlieger.
- Dat het gas op kan zijn en dat kan heel lang duren voor het verwisselen!
- we een nieuwe tafel hebben gekregen.
- En een muur van 2 bij 4m schilderen drie dagen kan duren.
- Er snel weer een nieuwe blog volgt.

• 08 Februari 2014 - 22:09

Maartje:

He meis! Wat leuk om te lezen dat je ervan geniet!! Zeker blijven doen en ook ik wil snel een keer skypen met jou!! Dikke kus Maartje

• 09 Februari 2014 - 10:23

Saskia:

Hè Jamie,
    Wat superleuk een reisverslag van alle avonturen die jij daar meemaakt. Is het voor ons toch een stukje dichterbij! Nou het klinkt allemaal heerlijk, het eiland, het shoppen, de pontjesbrug, je huisgenootjes, de kruidenboter, en die hele bende met "studenten" daar! Geniet met volle teugen van dit avontuur! Wij blijven graag op de hoogte! Dikke kus vanuit een saai regenachtig, winderig Dongen xxxx

• 11 Februari 2014 - 08:57

Ellen:

hey meisje,

ook al spreek ik je regelmatig maar toch is het leuk om je verhaal te lezen. blijven doen hoor! ik kan niet wachten om hier ook van te genieten. tot gauw en geniet er lekker van. xxxxxx hier blijft het allemaal hetzelfde en je mist echt niets.

• 12 Februari 2014 - 08:55

Thea:

Hoi Jamie, leuk om te lezen hoor !
    Ik ga zo naar opa en oma en ga ze even uitleggen hou jouw blog werkt. Misschien krijg ik ze nog wel zover dat ze kunnen reageren. Veel plezier daar !!

• 12 Februari 2014 - 10:29

Opa En Oma:

Hoi jamie,

Thea is hier en heeft de blog laten zien. Leuk om te lezen. en we kijken uit naar de volgende blog.

Gr. Opa en Oma

• 14 Februari 2014 - 21:36

Anja:

Hey Jamie, leuk om je blog te lezen. Het is wel een zwaar leven op Curacau, uit eten, 28 C , strand, zee en exotische dieren, pff valt niet mee haha. Zo te lezen heb je het prima naar je zin met je huisgenoten. Zijn benieuwd naar de volgende belevenissen en je stage.