De eerste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jamie Meijer - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Jamie

05 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Hee lieve allemaal,

Hier mijn eerste reisverslag over de eerste bevindingen op Curaçao.
Allereerst wil ik iedereen die op mijn uitzwaaifeestje was echt bedanken! Ik heb een onwijs mooie en leuke avond gehad met alleen maar leuke mensen om me heen. Ik heb veel lieve kaartjes gehad van iedereen en fantastische cadeaus, zo kan ik met dolfijnen gaan zwemmen, heb ik veel foto's en overlevingspakketten gehad.
Zondagavond ben ik met papa, mama, Anouk en Michelle uit eten geweest. EN EINDELIJK mocht ik weten hoe mijn verrassing eruit zag. Wetend dat er een verrassing was, maar verder niks mocht weten was bij mij de nieuwsgierigheid gestegen tot een toppunt. Wat een ongelofelijk mooi boek, met mooie woorden en prachtige foto's. Zo is iedereen dichtbij terwijl ik aan de andere kant van de wereld zit.

Na een redelijke nacht ging mijn wekker op maandagmorgen om half 5. Lekker even douchen en omkleden en de laatste dingen pakken( weer iets vergeten en hoe ik ga ik dit meekrijgen stressss!!) Op schiphol aangekomen, moest ik even wachten tot Ellen en Sanne er waren. Even kennis maken met de families en daarna de koffers afgeven. Wat is dat een spannend moment! Zit ik aan de 23 kg of moet ik toch bijbetalen? Zou de weegschaal kloppen? Gelukkig had ik een lieve mevrouw die mijn gewicht naar beneden heeft afgerond waardoor ik precies 23 kg had.
Op schiphol nog even koffie gedronken en gekletst en toen was het echt zover. Ik moest afscheid nemen van Papa, Mama, Anouk en Michelle. Na een paar tranen en knuffels zijn we door de douane gegaan.

De vlucht was prima. Drie films, twee maaltijden, een aantal dutjes en veel geklets stonden we in Curaçao. Na genoten te hebben van de Curaçaose zon werden we opgehaald door onze transfer.
Aangekomen bij ons huis werden we geconfronteerd met een cultuurshock! Alles is anders en gebeurt morgen ofzo... Ellen sliep in een ander huis, Sanne in een andere kamer en dat waren wij niet van plan! Ellen en ik ons matras gepakt en een logeerpartijtje van gemaakt bij Sanne. Gelukkig waren er twee huisgenoten die ons wegwijs maakte en ons naar een supermarkt wilden brengen. Na gegeten te hebben zijn we lekker naar bed gegaan.

Gisteren zijn naar de huisbaas gegaan en hebben onze kamers geregeld. We zitten nu lekker met z'n drieën op een verdieping op onze eigen kamer. Alle kaarten, foto's en kookschort opgehangen te hebben, de koffer uitgeruimd en alles aan te kleden ben ik heerlijk gesetteld in mijn kamertje.

Gisteren zijn we op jacht gegaan om een autoverhuurbedrijf te zoeken. Na zes keer verkeerd te zijn gelopen hadden we het eindelijk gevonden. De overeenkomsten getekend en crossen maar! In onze KIA picanto crossen we het hele eiland over, want regels kennen ze toch niet zoveel.
's avonds lekker een spelletje gedaan en getoost op het goede leven zijn we naar bed gegaan.

Vandaag zijn we naar onze stageschool gegaan. Wat een schattige kindjes en lieve mensen! Of we morgen wilden beginnen of liever maandag. Dus Maandagmorgen om kwart voor 7 kan dan definitief de stage beginnen.

Vanmiddag gaan we lekker naar het strand, dus ik zeg:

EET SMAKELIJK EN IK GA DE ZON WEEER IN!!!

dikke kus!


  • 08 Februari 2014 - 15:40

    Truus:

    Ha ha het is je gelukt Jamie...mooi verslag. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Geniet ze lekker van alles. xx van ons

  • 08 Februari 2014 - 15:40

    Thea:

    Leuk om te lezen Jamie, gaat wel goed komen met jou daar. Veel plezier en succes maandag op je eerste werkdag als juf in Curaçao

    gr. Thea

  • 08 Februari 2014 - 16:06

    Cor Horsten:

    Een goed idee om ons zo te informeren over jouw reis en eerste dagen op het mooie eiiand.
    Geniet van de periode daar. Ik ben er van overtuigd dat je daar veel sterker van daan komt. Groetjes en tot volgende keer.
    Opa en natuurlijk ook van oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Jamie

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 17061

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2017 - 02 Februari 2018

Tanzania 2017

04 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: